متاسفانه طی چند روز گذشته، شاهد سوء استفاده برخی کاربران ایمیل سرور وبسایتها بودیم. این سوء استفادهها باعث بروز مشکلاتی از جمله کاهش اعتبار ارسال کنندهی ایمیلهای سازمانی شده بود. از آنجایی که کیفیت خدمات در سایت ساز اهرمات، همواره چشمانداز اصلی و رسالت کاری ما بوده است، پس از مشاهدهی گزارشها، سریعاً دست به کار شده و شرایط را بهبود دادیم.
در طی حل این مشکل، متاسفانه مجبور شدیم یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین سرویسهای سایت ساز اهرمات، یعنی سرویس انتقال ایمیلهای دریافت شده به آدرس ایمیل شخصی کاربران را از سامانه سایت ساز اهرمات حذف کنیم.
با این حال، اگر از این خدمات استفاده میکردید، هیچ جای نگرانی وجود نداد زیرا استفاده از این قابلیت هنوز ممکن است و تنها نحوه ارائهی آن تقاوت دارد. میپرسید چگونه؟ خب، باید بگوییم که ما سرور ایمیل سایت ساز اهرمات را بیشتر از قبل، ایمن کردهایم و اکنون امکان اتصال ایمیل توسط پروتکلهای امن فراهم شده است. اکنون کاربران میتوانند به راحتی از تنظیمات حساب کاربری خود در Gmail، ایمیل سازمانی خود را تعریف کنند. این کار به کاربران اجازه میدهد که از طریق سرویس Gmail، ایمیلهای سازمانی خود را ارسال، دریافت و مدیریت کنند.
برای تنظیم ایمیل سازمانی بر روی حساب Gmail، کافیست به تنظیمات کاربری خود در Gmail رفته (که با آیکون چرخ دنده در ردیف بالای صفحه مشخص شده است) و بر روی Settings کلیک کنید.
سپس با مراجعه به زبانهی Accounts and Import، بر روی لینک Add a mail account در بخش Check mail from other accounts کلیک کنید.
حال باید آدرس ایمیل سازمانی خود مانند [email protected] را وارد کرده و بر روی دکمهی Next کلیک کنید.
سپس گزینهی (Import emails from my other account (POP3 را انتخاب کرده و بر روی دکمهی Next کلیک کنید.
حال در بخش Username، آدرس ایمیل سازمانی خود که در مرحلهی اول نوشتید را وارد کنید و رمزعبور آن را در فیلد Password بنویسید. همچنین، در بخش POP Server آدرس pop3.imcloud.org را بنویسید و شمارهی Port را 995 انتخاب کنید.
سپس، گزینههای Always use a secure connection (SSL) when retrieving mail و Label incoming messages را انتخاب کنید و بر روی دکمهی Add Account کلیک کنید.
در مرحلهی بعد، گزینهی Yes, I want to be able to send mail as را انتخاب کنید و بر روی دکمهی Next کلیک کنید.
در بخش Name، نام ارسال کنندهی ایمیل را مشخص کنید و بر روی دکمهی Next Step کلیک کنید. سپس، در بخش SMTP Server آدرس smtp.imcloud.org را بنویسید و شمارهی پورت را 465 و گزینهی SSL را انتخاب کنید. همچنین در بخش Username و Password همانطور که قبلا گفته شد، آدرس ایمیل سازمانی و رمزعبور آن را وارد کنید و بر روی دکمهی Add Account کلیک کنید.
در پایان یک ایمیل، حاوی کد تایید به آدرس ایمیل سازمانی شما ارسال میشود که از شما میخواهد کد مورد نظر را در فیلد تعیین شده بنویسید و بر روی دکمهی Verify کلیک کنید. البته راه دومی هم وجود دارد و اینکه بر روی لینک فعالسازی در ایمیل دریافت شده کلیک کنید.
اکنون شما در Gmail شخصی خود امکان مشاهدهی ایمیلهای ارسال شده به ایمیل سازمانی خود و امکان ارسال ایمیل از آن را دارید. لطفاً توجه داشته باشید که اگر رمزعبور ایمیل سازمانی خود را تغییر دهید، این مورد باید از طریق بخش تنظیمات Gmail ویرایش شده و رمزعبور جدید خود را به سرویس Gmail معرفی کنید.
در صورت داشتن هر گونه مشکل با شماره تلفن 63404-021 تماس بگیرید تا کارشناسان سایت ساز اهرمات شما را راهنمایی کنند.
4 دیدگاه
مدیر گلدن رزالی
راهنمایی بسیار مفیدی بود.
متشکرم.
فاطمه شریفی
خواهش میکنم جناب همتی :)
مدیر سایت
ممنون بسیار عالی و جامع
فاطمه شریفی
درود سعید نوری عزیز :)
خواهش میکنم. مرسی از شما و نظر مثبتی که ثبت کردین :)
صفری
من یک ایمیل را به اکانت جیمیلم لینک کرده بودم، به بخش settingرفتم و در قسمت account &import اون ایمیل رو حذف کردم. اما هنوز در gmailفعال هست. چیکار کنم؟ و در inbox اون ایمیل سازمانیم هیچ ایمیلی نیست در صورتی که همه اون ایمیل ها هنوز درgmailهستند. ممنون
فاطمه شریفی
شما از میل سرور ایمیل خودتون رو حذف کردین، میل سرور دسترسی انتقال یا ارسال ایمیل رو داره؛ نه دسترسی حذف ایمیل ها رو.
امینیار
سلام
برای دوباره فرستادن تمام این امیل ها به امیل سازمانی کدام راه حل هست که به امیل سازمانی دوباره به صندوقی ورودی برود ممنونم
مدیر سایت
ممنونم از توضیحات و عکسهای گذاشته شده.
مهدی بهادرفر
سلام
خواهش میکنم🌷