خب حالا که کسب و کار اینترنتی خود مثلا سایت یا فروشگاه خود را راه اندازی کردهام؛ پس چرا هنوز به درآمد نرسیدهام؟! چون باید بعد از آن، با کمک روشهای بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید.
مقالات این بخش، به شما صاحبان کسب و کار یاد میدهد، چگونه با استفاده از سئو، محتوا، ویدیو مارکتینگ، تبلیغات و روشهای دیگر، فروش داشته باشید. رسیدن به درآمدهای میلیونی در روز، تنها با داشتن این مهارتها به واقعیت میپیوندد.
ریمارکتینگ و ریتارگتینگ از موارد مهمی هستند که نقش زیادی در افزایش فروش محصولات شما دارند. این موارد باعث میشوند که مشتری یک بار دیگر به سایت شما برگردد و این دفعه احتمال خرید از شما خیلی بیشتر است.
امروز مثل چند سال پیش نیست که برای شناخته شدن مجبور باشید، تبلیغات تلویزیونی یا بنری 30 یا 40 میلیون تومانی خرج کنید؛ بلکه روشهای جدید کم هزینهتری روی کار آمده است که اتفاقا قدرت بیشتری برای معرفی شما و بالطبع افزایش فروشتان دارند. با خواندن مقاله، یاد میگیرید که چگونه!
هر کدام از مشتریان شما نیاز، دغدغه و انتظار خاصی دارد. اگر بخواهید همۀ این مشتریان را برای خود نگه دارید، باید حواستان به آنها؛ یا حداقل آنهایی که برایتان مهمترند باشد. مشتری مداری یعنی برنامه ریزی برای ارائه خدمات و رفع نیازهای مشتریانتان که در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم.
بهجای اینکه سعی کنید یک مفهوم را در قالب محتوایی طولانی بیان کنید، از انواع دیگر محتوا مانند نمودار، ویدئو و عکس استفاده کنید. علاوه بر آن، مخاطبتان هم این نوع محتوا را میپسندد و خسته نمیشود.
مشتری برای اینکه تصمیم به خرید بگیرد، مسیری را طی میکند. برای اینکه بتوانید او را به سمت خرید هدایت کنید، باید اطلاعات و راه ارتباطی اولیهای با او پیدا کنید. این اقدام را لید جنریشن میگویند که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم.
پیدا کردن محتوای عمومی که برای همه منتشر شده را حتی در روزنامههای سر چهارراه هم میتوان پیدا کرد. الان محتوایی حرف اول را میزند که دقیقا مناسب با خود کاربران نوشته شده باشد؛ بهگونهای که حس کند یک دوست که شناخت کافی از او دارد، این محتوا را برایش نوشته است.
وجود این همه فروشگاه اینترنتی، دست مشتریان را برای انتخاب باز گذاشته است. پس برای اینکه شما انتخاب شوید، قطعا باید بهتر از آنها باشید. میخواهیم ببینیم این بهتر بودن به چه معنی است و چه معیارهایی آن را مشخص میکند.
بالا بردن ترافیک ورودی سایتتان بهتنهایی نتیجۀ خوبی برایتان ندارد؛ این ترافیک زمانی بهدرد شما میخورد که رابطۀ صمیمانه و ادامه داری با آنها برقرار کنید. این هنر شماست که چگونه کاربران را درگیر خود کنید تا با شما تعامل کنند. در این مطلب، ما به شما یاد میدهیم که چگونه بستر این تعامل را ایجاد کنید.
طبیعتا همۀ شما بعد از راهاندازی فروشگاهی اینترنتیتان بهدنبال بالا آمدن آن در نتایج گوگل هستید؛ تا از این طریق ترافیک و بالطبع فروش بیشتری داشته باشید. در این مقاله، با نگاهی واقعبینانه شما را با سئو سایت فروشگاهی آشنا کرده و نکاتی کاربردی را آموزش میدهیم.
مشتری با دیدن نظر رضایتبخش افراد دیگر، ترغیب میشود که خودش هم از آن محصول استفاده کند؛ بدون اینکه حتی آن محصول را بشناسد. این رفتار در مشتریان همان تأیید اجتماعی یا سوشال پروف است که در این مطلب،کامل به آن پرداختهایم.
اگر به شما بگوییم که میتوانید، با صرف هزینه و زمان کمتر، محصولات بیشتری را بفروشید، چه؟ میپرسید چگونه؟ جواب ما شناخت انواع مشتری است.اگر اهمیت و ارزش هر کدام از این دسته از مشتریان را بدانیم، بر همان اساس زمان و هزینه صرف میکنیم.
نظرات کاربران گنجینۀ باارزشی از مشتریان برای شماست. فارغ از اینکه نظر کاربران مثبت یا منفی باشد! نظران آنلاین کاربران هم به خودشما کمک میکند، هم به مشتریان دیگرتان. ما هر چقدر هم در مورد محصولات و خدماتمان تعریف کنیم، تأثیر نظرات دیگران چیز دیگری ست.