خب حالا که کسب و کار اینترنتی خود مثلا سایت یا فروشگاه خود را راه اندازی کردهام؛ پس چرا هنوز به درآمد نرسیدهام؟! چون باید بعد از آن، با کمک روشهای بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید.
مقالات این بخش، به شما صاحبان کسب و کار یاد میدهد، چگونه با استفاده از سئو، محتوا، ویدیو مارکتینگ، تبلیغات و روشهای دیگر، فروش داشته باشید. رسیدن به درآمدهای میلیونی در روز، تنها با داشتن این مهارتها به واقعیت میپیوندد.
کارشناسان سئو و وبمستران از ابزارهای مختلفی برای بررسی و بهبود سایت استفاده میکنند. در این مقاله با بهترین ابزارهای رایگان و پولی سئو آشنا میشویم.
تجارت اجتماعی یا Social Commerce به نوعی از تجارت گفته میشود که در بستر شبکههای اجتماعی در جریان است. این دسته از بیزینسها با استفاده از محبوبیت و رواج شبکههای اجتماعی، برای کسب و کارشان مشتری جذب میکنند.
اگر سایت اینترنتی دارید یا در شبکههای اجتماعی دیگری فعالیت میکنید، برای ارجاع کاربران به آنها باید از لینکهای اینستاگرام استفاده کنید. در ادامه به شما نحوه قرار دادن لینک در بیو اینستاگرام را توضیح دادیم.
گوگل ترندز ابزاری است که به پیدا کردن موضوعات محبوب بین کاربران کمک میکند. با این ابزار متوجه میشوید که کدام کلمات بیشتر جستجو میشوند. سپس در مورد این کلمات تولید محتوا کنید.
با ثبت سایت در گوگل کاربرانی که در این موتور جستجو به دنبال محصول یا محتوایی هستند سایت شما را میبینند و وارد آن میشوند. به همین راحتی سایت شما به هزاران کاربری که در اینترنت هستند معرفی میشود. در این مطلب به شما یاد میدهیمکه چطور سایتتان را در موتور جستجوی گوگل نمایش دهید.
ریلز اینستاگرام یا Reels یکی از بخشهای جدید این شبکه اجتماعی است که به شما امکان میدهد ویدیوهای کوتاه 15 تا 60 ثانیهای در پیجتان قرار دهید. این قابلیت برای همه کاربران فعال نیست و در ادامه به شما یاد میدهیم که چطور ریلز اینستاگرام را فعال کنید.
گوگل یکی از بهترین راههایی است که میتوانید از آن برای جذب مشتری استفاده کنید. این خیلی خوب است که ورودی سایت شما از گوگل زیاد باشد اما این ورودیها باید واقعی و طبیعی باشند. خرید ورودی گوگل تاثیری روی رشد کسب و کارتان ندارد و حتی ممکن است نتیجه عکس هم بدهد.
بازار هدف یا target market به مشتریانی گفته میشود که به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند و هدفتان جذب این مشتریان است. در ادامه به شما میگوییم که چطور بازار هدف خودتان را پیدا کنید.
برای این که سایت شما بیشتر دیده شود باید به صورت مداوم در آن تولید محتوا کنید. یکی از اصول تولید محتوا این است که باید برای این کار یک برنامه خوب داشته باشید. این برنامه معمولا در قالب تقویم محتوایی ارائه میشود و در ادامه به شما یاد میدهیم که چطور تقویم محتوایی تهیه کنید.
هرکسی یکسری مهارتها و تواناییهای خاص خودش را دارد. حالا اگر در این مهارتها بتوانید خودتان مطرح کنید، یعنی برند شخصی خودتان را ساختهاید. برندسازی شخصی یا پرسونال برندینگ باعث میشود که به راحتی درآمد بالایی داشته باشید.
نرخ تعامل یا اینگیجمنت نسبت تعدادی از دنبال کنندگان که با محتوای شما ارتباط برقرار میکنند با کل دنبال کنندگان شما است. نرخ تعامل معیار مهمی برای بررسی روند رشد پیج شما در شبکههای اجتماعی محسوب میشود.
وبینار در اصل سمیناری است که به صورت مجازی در سطح وب برگزار میشود. وبینار میتواند موضوعات و اهداف مختلفی داشته باشد، اما مهمترین کاربرد آن معرفی و بازاریابی است.