۳۰٪ تخفیف ویژه حمایت از کسب و کارها در کرونا

لیست ابزارهای ضروری و مهم سئو برای وبمستران

تعداد ابزارهای سئو در سطح وب بیشتر از 70 عدد است! اما خب همه‌شان برای کاربران فارسی قابل استفاده نیستند. با توجه به این، در این مقاله می‌خواهم آن‌دسته ابزارهای سئو را به شما معرفی کنم که مخصوصا برای ما ایرانیان قابل استفاده بوده و البته ارزش آن را دارند که زمان‌مان صرف شناخت و کار با آنها کنیم.

منظور از ابزار سئو چیست؟

به طور کلی وبمستران و سئوکارها از عبارت ابزار سئو، 2 منظور دارند:

  • یا ابزارهایی که به طور کلی سئوی سایت‌شان را بررسی کرده و مشکلات و نقاط ضعفش را به آن‌ها نشان بدهد.
  • یا ابزارهایی که در بخش‌های جزئی از سئوی سایت مثل تحقیق کلمات کلیدی، افزایش سرعت و... کمک‌شان کند.

در این مقاله قرار است با هر 2 دسته این ابزارها آشنا شویم.

ابزارهای سئوی ایرانی

اجازه بدهید با توجه به قیمت‌ و دردسرهای کم‌تر، ابتدا مقاله را با معرفی ابزارهای سئوی ایرانی شروع کنم.

1_ jetseo.ir (نیمه رایگان)

قطعا یکی از بهترین ابزارهای سئو در سطح وب فارسی، همین جت سئو است. البته این ابزار نسبت به رقبای خارجی‌اش هنوز ضعف‌های زیادی دارد اما به نظرم تا الان هم پیشرفت‌های خوبی داشته.

بهترین ابزارهای سئو

جت سئو در ابتدا یک‌سری آمار در مورد امتیازی که سایت‌تان دارد، تعداد کلمات کلیدی و سرعت سایت به شما می‌دهد. علاوه بر این‌ها در ادامه صفحه در مورد Core Web Vitals که یکی از فاکتورهای جدید سئو مبتنی بر تجربه کاربری و سرعت است، اطلاعاتی در اختیارتان می‌گذارد.

همینطور اطلاعاتی در مورد رتبه کلمات کلیدی مختلف‌تان، مشکلات فنی سایت و ابزاری برای تحقیق کلمات کلیدی به شما ارائه می‌کند. متاسفانه در حال حاضر جت سئو آماری در مورد بک لینک‌ها به شما نمی‌دهد.

ابزار سئو

در تصویر بالا هم می‌توانید هزینه خرید اکانت 1 ساله این ابزار را مشاهده کنید.

2_ mizfa.tools (دارای دموی رایگان)

میزفا یکی از سایت‌های خوب ایرانی در زمینه آموزش سئو است که مدتی پیش ابزار سئوی خودش با اسم mizfa.tools را راه‌اندازی کرد. این ابزار به طور کلی از 5 ابزار دیگر تشکیل شده:

  • ردیاب: که به شما برای بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت‌تان کمک می‌کند.
  • تحقیق: که به شما برای «تحقیق کلمات کلیدی» و پیدا کردن عبارت‌های جدید کمک می‌کند.
  • رتبه: که به شما می‌گوید ابزارهای مختلف مثل الکسا و ماز و... چه امتیاز و رتبه‌ای برای سایت شما در نظر گرفته‌اند.
  • کاوش: که به بررسی "سئوی داخلی" سایت شما می‌پردازد.
  • گزارش‌گیر: که به شما اجازه می‌دهد یک گزارش با جزئیات دلخواه از وضعیت سئوی سایت داشته باشید.

ابزار بهبود سایت

تصویر بالا هم پلن‌های مختلفی که این ابزار برای خرید مشخص کرده را به شما نشان می‌دهد.

3_ kwrank

kwrank یک ابزار سئوی ایرانی است که فقط در زمینه بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت به کاربرانش کمک می‌کند. این یعنی به کمک این ابزار می‌توانید ببینید که هر کلمه کلیدی‌تان در گوگل چه رتبه‌ای گرفته و چه تغییراتی داشته. همینطور kwrank برای بررسی رتبه کلمات کلیدی رقبا هم کمک‌تان می‌کند.

ابزار سئو سایت

البته با توجه به اینکه ابزارهایی مثل جت سئو و میزفا تول قابلیت‌هایی مشابه این ابزار دارند، شاید خیلی عاقلانه نباشد که بخواهیم صرفا برای بررسی رتبه کلمات‌مان در گوگل سالانه چیزی بین 500 هزار تا 2 میلیون تومان برای خرید kwrank هزینه کنیم.

ابزارهای تحلیل سئوی سایت

خب، ابتدا به سراغ ابزارهای تحلیلی برویم. این‌ها ابزارهایی هستند که سایت شما را به طور کلی، از نظر سئوی داخلی، خارجی و... بررسی کرده و گزارش‌های ارزشمندی در اختیارتان قرار می‌دهند.

4_ MOZ (نیمه رایگان)

سایت ماز به دلیل محتواهای ارزشمندی که در زمینه سئو منتشر می‌کند و همینطور ابزارهای مختلف، یکی از مرجع‌های بزرگ و معتبر در این حوزه است. ابزار این وب سایت در نسخه رایگان، یک‌سری اطلاعات ارزشمند در مورد سئوی سایت مورد نظر، مخصوصا بخش سئوی خارجی و همینطور داخلی به شما می‌دهد.

ابزار MOZ

همانطور که در تصویر مشخص است، این سایت در ابتدا 4 نمره حدودی به شما می‌دهد که 3 تای‌شان مهم‌ترند:

  • Spam Score: امتیاز منفی سایت‌تان در سئو.
  • Linking Root Domains: تعداد «بک لینک‌» هایی که به دامنه شما داده شده.
  • Domain Authority: امتیازی که سایت ماز برای سایت شما از 100 در نظر گرفته.

علاوه بر این‌ها، در ادامه صفحه این ابزار تحلیل سئو، آماری در مورد تعداد بک لینک‌های سایت‌تان، آدرس صفحاتی که به شما لینک داده‌اند، صفحات قدرتمند سایت‌ و... به شما می‌دهد. البته ماز در نسخه پولی و پیشرفته ابزارهای بیشتری برای تحقیق کلمات کلیدی، بررسی سئوی داخلی و... هم در اختیارتان می‌گذارد.

نکته: این ابزار برای کاربران ایرانی مناسب است اما پیشنهاد می‌کنم اگر قصد خرید دارید، فعلا به سراغ نسخه پولی آن نروید و تا انتهای مقاله همراه من باشید.

5_ AHREF (نیمه رایگان)

وب سایت ahrefs از جمله ابزارهای قدرتمند سئوی سایت محسوب می‌شود. اگر به فکر خرید یک ابزار غیر رایگان بودید، پیشنهادم همین ابزار و البته ابزار بعدی (الکسا) است.

این سایت در نسخه رایگانش اطلاعات خوبی در مورد سئوی سایت‌تان به شما می‌دهد. اما مشکل اینجاست که بعضی مواقع باید برای بررسی در نسخه رایگان، ثابت کنید که صاحب سایت مورد نظر هستید. بنابراین برای آنالیز رقبا نسخه رایگانش انتخاب خیلی خوبی نیست. در نسخه غیر رایگان آن می‌توانید به ابزارهایی برای ردیابی کلمات کلیدی در گوگل، آنالیز بک لینک، آنالیز سئوی داخلی و... دسترسی داشته باشید.

6_ ALEXA (نیمه رایگان)

در یک کلمه، فوق‌العاده! اگر به من باشد می‌گویم بهترین ابزار برای تحلیل سایت خودتان و همینطور تحلیل سایت رقبا، ابزار الکسا است. از جمله آمارهایی که این ابزار  در مورد سایت به شما می‌دهد به این شرح هستند:

  • بهترین کلماتی که در آنها رتبه دارید
  • لیست آدرس مهم‌ترین ‌رقبای‌تان
  • کلماتی که می‌توانید روی آنها راحت رتبه بگیرید (Keyword Gaps)
  • آمار بک لینک رقبا
  • و... .

البته آمار این ابزار برای سایت‌های خارجی دقیق و بهتر است اما خب برای کاربران ایرانی هم کارایی زیادی دارد.

7_ SEO SiteCheckup (نیمه رایگان)

یک ابزار نیمه رایگان خارجی است که اطلاعات نسبتا ارزشمندی به شما در مورد سئوی داخلی سایت‌تان می‌دهد. از جمله اطلاعاتی که در این ابزار به آن‌ها می‌رسید، این‌ها هستند:

تحلیل سایت اینترنتی

  • مشکلات فنی
  • نقاط ضعف و قوت سئوی داخلی
  • وضعیت «تگ‌های متا»
  • نمایش کلمات کلیدی مهم
  • وضعیت نقشه سایت و Robots.txt
  • وضعیت لینک‌های شکسته
  • وضعیت متن جایگزین تصاویر یا همان ALT،
  • وضعیت سرعت،
  • و... .

8_ Similar Web (نیمه رایگان)

similarweb هم یکی دیگر از ابزارهای سئو در سطح وب است که خب من خیلی به آن علاقه‌ای ندارم! در واقع اطلاعات این ابزار بیشتر در مورد چیزهایی مثل آمار بازدید کنندگان یک سایت، میزان محبوبیت آن، منابع ترافیکش و... بوده و خب مشکل اینجاست که اغلب ابزارها نمی‌توانند این آمار را به‌شکل دقیق ارائه کنند.

در هر حال به کمک similarweb می‌توانید به بررسی رقبا، شناخت آن‌ها، تخمین حدود بازدید، کلمات مهم سایت و... شان بپردازید.

9_ moz bar (نیمه رایگان)

این در واقع نه یک وب سایت، بلکه یک افزونه کروم است که شرکت MOZ آن را ساخته.

ابزار بهبود رتبه سایت

این افزونه به شما کمک می‌کند با سرعت زیاد رقبای‌تان در سطح وب را به‌شکل کلی بررسی کنید. به همین دلیل بیشتر به درد سئوکارها می‌خورد تا وبمستران. مثلا اگر به عنوان یک متخصص سئو قرار است به مشتری در مورد میزان رقابت حوزه مورد نظر توضیح داده و بگویید که حدود هزینه‌های سئو در آن زمینه چقدر است، این افزونه کروم کمک می‌کند به سرعت قدرت سایت‌های صفحه اول گوگل روی کلمات آن حوزه، تعداد بک لینک‌ها و... شان را بررسی کنید.

10_ Screaming frog (نیمه رایگان)

یکی از بهترین ابزارهای سئوی سایت! این در واقع یک نرم‌افزار است که روی رایانه شما نصب شده و سئوی داخلی صفحات‌تان را به‌شکل جزئی بررسی می‌کند. مثلا اینکه کدام صفحات از سایت‌تان به جای یکی، چند تگ H1 دارند، کدام صفحات تگ متای توضیحات ندارند، در متا تگ کیورد چه چیزی نوشته شده، کدام صفحات ریدایرکت 301 شده و کدام 404 هستند و... .

بررسی سایت اینترنتی

Screaming frog در نسخه رایگان به شما اجازه می‌دهد سایت‌هایی با 500 صفحه را بررسی کنید. اما اگر سایت‌تان صفحات بیشتری دارد باید به سراغ نسخه پولی‌اش رفته و آن را خریداری کنید.

ابزارهای سئو آنالیز بک لینک

خب، بیایید به سراغ دسته بعدی ابزارها برویم. در ادامه می‌خواهم به طور خلاصه ابزارهایی که می‌توانید به کمک‌شان بک لینک خودتان و رقبا را آنالیز کنید، معرفی کنم:

11_ backlink checker سایت ahrefs

ابزار سایت ahrefs در زمینه آنالیز بک لینک، یکی از ابزارهای بسیار قدرتمند و محبوب است که می‌توانید در نسخه رایگان هم از آن آمار خوبی به دست بیاورید.

12_ link-explorer از سایت MOZ

این ابزار سایت ماز از جمله قدیمی‌ترین ابزارهایی است که در زمینه آنالیز بک لینک فعالیت می‌کند. البته تا جایی‌که من بررسی کردم، قدرت آن از ابزار سایت ahrefs کم‌تر است. در ضمن ممکن است برای استفاده رایگان از آن نیاز به ثبت نام در سایت ماز داشته باشید.

13_ ابزار backlinks در semrush

semrush یکی از سایت‌های ارائه‌دهنده ابزارهای سئو در سطح وب است که یک ابزار اختصاصی برای آنالیز بک لینک هم دارد. این ابزار در نسخه رایگان و بعد از ثبت نام، اطلاعات ارزشمندی در مورد بک لینک سایت مورد نظر به شما می‌دهد.

14_ ابزار majestic

ابزار مجستیک یک ابزار اختصاصی برای آنالیز بک لینک است که در نسخه رایگانش هم اطلاعات خوبی در مورد وضعیت سئوی سایت به شما می‌دهد.

بهترین ابزار تحلیل سایت

همانطور که در تصویر پیداست، این ابزار در مورد تعداد بک لینک‌ها، لینک‌هایی که به تازگی ساخته شده، از بین رفته و... اطلاعاتی در اختیارتان می‌گذارد.

ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی در سئو

احتمالا خودتان می‌دانید، تحقیق کلمات کلیدی فرآیند پیدا کردن کلمه‌های کلیدی برای سئو کردن‌شان در سایت است. در این فرآیند وجود ابزارهایی که از کلمه مورد نظر شما تعداد کلمات مرتبط زیادی می‌سازند، بسیار کار را آسان می‌کنند.

نکته: تمامی ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی ادعا دارند که آمار جستجوی کلمات و همینطور سختی هر کلمه را به شما می‌دهند. اما طبق تجربه من، حداقل آماری که در وب فارسی ارائه می‌کنند، نه دقیق است و نه قابل اعتماد. بنابراین خیلی به این آمار توجه نکنید و صرفا برای پیدا کردن کلمات مرتبط از آن‌ها کمک بگیرید.

15_ keywordtool (نیمه رایگان)

ابزار مورد علاقه من! این ابزار بدون هیچ دشواری خاصی، به شما اجازه می‌دهد از یک کلمه تعداد بسیار زیادی کلمه جدید پیدا کنید. نکته مثبت اینجاست که keywordtool هم از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و هم کلمات بسیار زیادی را برای‌تان می‌سازد.

پیدا کردن کلمات کلیدی سایت

همانطور که مشخص است برای کار با آن کافی است زبان را روی فارسی و منطقه افغانستان بگذارید.

16_ keyword planner

کیورد پلنر گوگل، عملا اولین ابزار برای پیدا کردن کلمات کلیدی بود. در سال‌های پیش، این ابزار کارایی زیادی داشت و به‌شکل رایگان حتی آمار تعداد جستجوی کلمات را هم به شما می‌داد. اما بعد از مدتی دسترسی به آن کمی سخت شد!

در واقع امروز در صورتی می‌توانید از این ابزار استفاده کنید که روی اکانت‌تان یک حساب گوگل ادز یا همان «تبلیغات گوگل» داشته و در آن تبلیغ کرده باشید. البته هستند شرکت‌های ایرانی که با قیمت پایین دسترسی آن را به شما می‌فروشند.

ابزارهای سئو متعلق به گوگل

دسته دیگر ابزارهای سئو، آن‌هایی هستند که گوگل به‌شکل رایگان در اختیار کاربران خودش قرار داده. دقت کنید، برای استفاده از ابزارهای معروف گوگل مثل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس باید سایت‌تان را در آن‌ها ثبت کنید. پس مثل ابزارهای بالا صرفا نمی‌توانید با وارد کردن آدرس سایت، از آن‌ها کمک بگیرید. در حال حاضر مهم‌ترین ابزارهای سئوی گوگل این‌ها هستند:

17_ سرچ کنسول یا همان search console (رایگان)

اگر بگویم مهم‌ترین ابزار سئو، همین سرچ کنسول به هیچ عنوان دروغ نگفته‌ام. چرا؟ چون اول از همه این ابزار راه ارتباط گوگل با شماست. یعنی اگر سایت‌تان را در آن ثبت نکنید، به طور کلی با مشکلات زیادی در سئو کردن سایت روبرو می‌شوید. حتی ممکن است در این صورت گوگل اهمیت زیادی به سایت‌تان ندهد.

علاوه بر این، آماری که سرچ کنسول در مورد سئو به شما می‌دهد، کمک زیادی در بهبود شرایط‌تان خواهد کرد. این آمار به این شرح هستند:

  • آمار بازدید دقیق روزانه سایت‌تان
  • رتبه و میزان دیده‌شدن صفحات سایت‌تان در نتایج اول جستجو
  • لینک صفحات‌ دارای مشکل فنی
  • لینک صفحاتی که از نظر سرعت و تجربه کاربری مشکل دارند
  • مشکلات امنیتی سایت
  • «پنالتی شدن سایت توسط گوگل»
  • وضعیت بک لینک‌های سایت
  • وضعیت لینک‌های داخلی
  • اطلاعات سایت‌لینک‌ها (sitelink) و لینک‌های بردکرامب (breadcrumb)
  • و... .

همینطور این ابزار به شما اجازه می‌دهد «نقشه سایت» را به گوگل معرفی کنید، به آن  بگویید کدام صفحات‌تان را زودتر بررسی کند و به طور کلی در بعضی موارد با این موتور جستجو ارتباط برقرار کنید.

18_ گوگل آنالیتیکس یا همان analytics (رایگان)

توجه نشان دادن به آمار گوگل آنالیتیکس در مورد سایت‌تان، می‌تواند زمینه‌ساز یک‌سری تغییرات به شدت ارزشمند، هم در سئو و هم در فرآیند «بازاریابی اینترنتی‌» تان باشد! از جمله مهم‌ترین اطلاعاتی که در این ابزار به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید، این‌ها هستند:

  • آمار نرخ پرش
  • آمار زمان ماندگاری کاربران در صفحات
  • نرخ تبدیل کاربران
  • صفحات پربازدید سایت
  • صفحاتی که کاربران در آن زمان بیشتری صرف کرده‌اند
  • صفحاتی که کاربران اغلب از آن خارج شده‌اند
  • آمار سن و جنسیت و کشور مخاطبان سایت
  • و... .

دقت کنید، با توجه به تحریم شدن ایران در این ابزار، باید برای ورود به آن از فیلترشکن یا همان VPN استفاده کنید. بنابراین تصور نکنید که کلا نمی‌توانید از آن کمک بگیرید.

19_ گوگل ترندز یا همان trends (رایگان)

همانطور که در مقاله "گوگل ترندز" هم گفتم، این ابزار وظیفه‌اش بررسی محبوبیت کلمات و موضوعات در سطح وب است. مثلا الان به شما نشان می‌دهد که جستجوی کلمه ویل اسمیت بعد از سیلی زدنش به مجری برنامه اسکار، بسیار بالا رفته!

در آن مقاله هم به این موضوع اشاره کردم که می‌توانید از ترندز برای پیدا کردن موضوعات محبوب برای تولید محتوا، برای فروش محصول در فروشگاه اینترنتی و... کمک بگیرید. همینطور بعضی‌ها از آن برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده می‌کنند.

ابزارهای سئو آنالیز سرعت

سرعت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای گوگل است. تا جایی‌که خیلی مواقع رقابت بین شما و رقبا بر اساس سرعت سایت‌تان خواهد بود! با توجه به همین، اهمیت زیادی دارد که از یک ابزار آنالیز سرعت سایت به‌شکل دائم استفاده کنید.

21_ GTmetrix (رایگان)

قدیمی‌ترین و از نظر من بهترین ابزار برای بررسی سرعت سایت، جی‌تی‌متریکس است. البته ابزارهای مشابه دیگری هم وجود دارد، اما مزایایی که باعث می‌شود من و خیلی از سئوکارهای دیگر به سراغ آن برویم، این‌ها هستند:

  • این ابزار قابلیت‌هایی مثل تغییر سرور و بررسی سایت شما از کشورهای مختلف را در اختیارتان قرار می‌دهد.
  • به شما اجازه می‌دهد قبل و بعد سایت‌تان را مقایسه کنید.
  • به طور دقیق و جزئی دلایل کاهش سرعت سایت‌تان را به شما می‌گوید.
  • در نهایت اینکه به دلیل محبوبیتش، آموزش‌های زیادی برای این ابزار در سطح وب وجود دارد.

ابزار GTmetrix

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، این ابزار چندین نمره مختلف به سایت شما می‌دهد. این نمره‌ها بر اساس سرعت سایت، فاکتورهای مد نظر گوگل در Core Web Vitals و... هستند که در آموزش‌های مربوط به آن با همه‌شان آشنا می‌شوید.

22_ Google PageSpeed Insights (رایگان)

این ابزار هم متعلق به گوگل است و البته به دلیل تحریم ایرانی‌ها، باید با فیلترشکن واردش شوید. در هر حال، به کمک آن می‌توانید سرعت وب سایت‌تان در نسخه موبایل و همینطور نسخه رایانه را به طور جداگانه بررسی کنید.

ابزار سئو گوگل

مواردی که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، در واقع هر کدام از فاکتورهای Core Web Vitals هستند که به تازگی به سرچ کنسول اضافه شده و بالاتر هم در موردشان صحبت کردم.

افزونه‌های سئو

اگر سایت‌تان را به کمک سایت ساز یا فروشگاه ساز اهرمات ساخته‌اید که خب نیاز به نگرانی ندارید. چراکه تمامی ابزارهای جانبی برای سئو کردن سایت را از قبل در اختیارتان گذاشته‌ایم. اما اگر سایت‌تان وردپرسی است، ممکن است به این افزونه‌ها هم نیاز پیدا کنید:

23_ یوآست سئو (YOAST SEO)

یوآست سئو محبوب‌ترین افزونه سئو در جهان است که تا امروز بیشتر از 5 میلیون بار نصب داشته. این افزونه در 2 نسخه رایگان با قابلیت‌های اندک و غیر رایگان با قابلیت‌های بیشتر منتشر شده. بیشترین کمک یوآست در سئوی محتوای سایت است که کمک‌تان می‌کند فاکتورهای آن را رعایت کنید.

24_ رنک مث (rank math)

رنک مث رقیب جدید یوآست سئو است که حتی در نسخه رایگانش هم قابلیت‌های بیشتری از یوآست دارد! این افزونه علاوه بر کمک به سئو کردن محتوا، در پیدا کردن صفحات 404، لینک‌های شکسته و... هم کمک زیادی می‌کند.

25_ راکت (wp-rocket)

راکت در واقع یک افزونه افزایش سرعت جامع است که قابلیت اغلب افزونه‌ها را به تنهایی در خودش جای داده. به کمک این پلاگین وردپرس می‌توانید کدهای سایت را فشرده کنید، کش سایت را فعال کنید، بارگذاری کدهای سنگین را عقب انداخته و به طور کلی سرعت سایت را بالا ببرید. البته بعضی سئوکارها و وبمستران هم خیلی علاقه‌ای به آن نداشته و ترجیح می‌دهند به طور جداگانه برای هر قسمت از فرآیند بهینه کردن سرعت، یک پلاگین اختصاصی نصب کنند.

آیا باید برای استفاده از ابزارهای سئو، به دلار پول بدهیم؟

همانطور که تا اینجا هم مشاهده کردید، اغلب ابزارهای سئو در سطح وب، در بهترین حالت نیمه رایگان هستند. بنابراین عملا مجبورید در صورتی که بخواهید استفاده کاملی از آن‌ها داشته باشید، از خود سایت سازنده اکانت‌شان را بخرید. اما با توجه به قیمت بالای دلاری و همینطور ارزش پایین ریال، باید چه کنیم؟

بهترین ابزارهای سئو کدامند؟

اگر بخواهم با توجه به حقوق کپی رایت صحبت کنم، خب قطعا باید با همان قیمت بسیار بالا هر کدام که دوست داشتید را بخرید. اما اگر کمی محدودیت‌ها و مشکلات را هم ببینم، می‌توانم پیشنهاد استفاده از سایت‌های واسط را بدهم. در واقع در سطح وب فارسی سایت‌هایی هستند که اکانت این ابزارها را خریداری کرده و با قیمت پایین‌تر و به ریال، به تعداد زیادی از ایرانی‌ها واگذارشان می‌کنند. به این ترتیب می‌توانید با قیمت بسیار پایین‌تر از آن‌ها استفاده کنید. برای پیدا کردن‌شان هم کافی است در گوگل برای خرید هر ابزار جستجو کنید.

بهترین ابزارهای سئو کدامند؟

اگر بخواهم به طور خلاصه بگویم که بهترین ابزارهای سئو کدامند:

  • بهترین ابزارهای سئوی ایرانی، جت سئو و میزفا تول هستند.
  • بهترین ابزار بررسی سئو سایت، الکسا و AHREF هستند.
  • بهترین ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی، keywordtool است.
  • بهترین ابزارهای رایگان سئو، سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس هستند.
  • بهترین ابزار برای بررسی سرعت سایت gtmetrix  است.
  • در نهایت بهترین افزونه وردپرسی سئو، رنک مث است.

البته این‌ها نظر شخصی من بود.

آیا ابزاری برای افزایش خودکار قدرت سئو وجود دارد؟

ببینید، اگر فلسفه سئو را درک کرده باشید، می‌دانید که اصلا این سوال با ذات سئو که انجام یک‌سری تکنیک دستی است، هم‌خوانی ندارد. اما خب یک‌سری ابزار در سطح وب معرفی می‌شوند که سازندگان یا فروشندگان‌شان ادعا می‌کنند به کمک آنها قدرت سئوی سایت‌تان به طور خودکار بالا می‌رود.

مثلا ابزاری به اسم مانی ربات وجود دارد که برای‌تان لینک سازی خارجی می‌کند. یا ابزارهایی که برای ساخت سوشیال سیگنال (لایک و کامنت و... در شبکه های اجتماعی) استفاده می‌شوند. در هر حال اگر نظر و تجربه من را بخواهید، از این ابزارها استفاده نکنید چون احتمالا قرار است به خاطر آنها گوگل حسابی جریمه‌تان کنند.

کلام آخر

خب، بالاخره به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله با بهترین و مهم‌ترین ابزارهای سئو که برای کاربران ایرانی قابل استفاده هستند، آشنا شدیم. در آخر اگر ابزاری را از قلم انداختم یا در مورد ابزار خاصی سوالی دارید، در بخش نظرات منتظر شنیدن نظرات، تجربه‌ها و سوالات‌تان هستم.

دیدگاه خود را ارسال کنید
ارسال دیدگاه
  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
ساخت سایت و فروشگاه اینترنتی
087-34590404 داخلی 2